loader
MENU
Facebookpagina van Kienia    Volg Kienia op Linkedin   

Onze ontwikkeling is het antwoord op uw vraag van morgen

In augustus 2014 is Nico Delger bij KienIA begonnen als junior ontwerper. Om Nico snel kennis te laten maken met het vak Industriële Automatisering, is hij gestart met het interne trainingsprogramma. Door het bouwen en automatiseren van een Lego-brug werd een zo realistisch mogelijk project doorlopen. Enkele jaren later werkt Nico mee aan het ontwerpen van complexe automatiseringsoplossingen voor de nieuwe Botlekbrug.

Zomaar een voorbeeld hoe KienIA omgaat met de ontwikkeling van haar medewerkers. In dit artikel leggen we graag uit hoe we dankzij onze ontwikkeling uw vraag van vandaag maar ook die van morgen kunnen blijven beantwoorden.

Kwaliteit = Enthousiasme x Vakmanschap

 

Daar draait het om bij KienIA. Kwaliteit ontstaat wannee r doorgewinterde vakmensen zich vol enthousiasme storten op het oplossen van een probleem. Zowel de mens als het vak worden bij KienIA doorlopend ontwikkeld. Van onze tijd besteden we 10% aan het ontwikkelen van onszelf, KienIA en de klant.

Enthousiasme

Enthousiasme en gedrevenheid om samen met collega’s mooie resultaten te realiseren is de kern van onze cultuur. We zijn doorlopend met elkaar bezig dit te versterken. Door coaching wordt individueel gedrag verbeterd, waardoor mensen beter presteren en meer plezier uit hun werk halen. In collectieve sessies werken we aan het verstevigen van onze cultuur. Naast georganiseerde activiteiten geven we elkaar doorlopend feedback en commentaar op elkaars werk. Zo worden we elke dag als team een stukje beter. Door deze samenwerking ontstaat er synergie en dat werkt erg enthousiasmerend.

Vakmanschap

Ons vak is complex en verandert in snel tempo. Daarom is het belangrijk dat we scherp blijven. Trendwatching en gestructureerd vooruitkijken middels scenarioplanning helpen ons de bewegingen in het vakgebied op de voet te volgen. Waar nodig gaan we extern kennis ophalen.
Wat we in projecten leren, vertalen we naar standaard producten en diensten en wordt intern gedeeld via zogenaamde themasessies. In focusgroepen worden nieuwe ontwikkelingen uitgediept en omgezet naar best practices, tools en praatplaten. Hierdoor leren alle collega’s en profiteren onze klanten van onze lessons learned.

Samen met onze klanten

Doorlopende aandacht voor ontwikkelen stopt niet bij onszelf. We willen onze klanten deelgenoot maken van deze ontwikkeling. Klanten kunnen van ons leren en wij van onze klanten. Regelmatig komen klanten op bezoek om thema’s te bespreken met als resultaat dat we beiden geïnspireerd raken. Gemotiveerde en enthousiaste medewerkers, bij KienIA maar ook bij de klant geven de grootste kans op succesvolle resultaten.
Zo blijven wij ons ontwikkelen in gedrag, vakmanschap en samenwerking om uw vragen van vandaag maar ook die van morgen te kunnen blijven beantwoorden.

Meer weten?

Neem dan contact op met:

Arjan Koekkoek
arjan.koekkoek@kienia.nl
06-27746789

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mei 2017, Kienianen denken na over nieuwe ontwikkelingen.

Kienia Industriële automatisering B.V.

Molenstraat 1
3371 AH Hardinxveld-Giessendam
+31 184 633 401
info@kienia.nl